Monday, March 11, 2013

Seluar 3 Suku dan DPA

Alhamdulillah.

Akhirnya setelah berhari-hari seluar 3 suku aku menghilang, pulang juga mereka ke aku. Aku tak tahu, tapi aku terjumpa seluar tu dlam almari. Tersorok dari pandangan mata kasar. Terus aku buat kenduri doa selamat *tipu je*

Harini pulak bos aku bagitahu nak suruh aku tangguh DPA. Apa jadah kan? Sesuka je nak tangguh. Alasannya sebab nak pastikan ada backup kalau fiza pegi DPA. Kiranya, office ni nak suruh Fiza pergi DPA dululah. Then baru aku. Banyak cantik? Masuk 3 April ni, genap dah 3 tahun probation aku as PTD tetap. Harini baru aku tahu kena buat surat untuk dipanjangkan ke JPA. Kiranya macam surat rayuan pelanjutan lah.

Padahal, sepatutnya bukan salah kami dah. Sebab kami ikut prosedur. Cuma nak kena tunggu surat panggilan dari JPA je. Harapnya bulan 5 ni nama aku naiklah. Janganlah tak naik. Karang lambat pulak aku nak sah jawatan. Adoi. Aku kena rujuk kat PSM aku nanti.

Sunday, March 3, 2013

Kisah Seluar 3 Suku

Sob. Aku sedih. *ambik tisu lap hingus*

2 pasang seluar aku yang bersaiz 3 suku dah hilang. Warghhh. Sedih betul. Dua-dua favorite aku pulak tu. Satu yang aku biasa pakai buat jalan, satu lagi yang aku biasa pakai buat bersukan.

Oh seluar 3 suku, kembalilah kepadaku!!

Thursday, February 21, 2013

2 dan 6 Bulan

Hallo.

Nampaknya, kira dah lama jugak aku tak update blog. Dah bersawang dah aku tengok. Ish ish. Sekarang genaplah 2 bulan 3 hari aku di KPT. Banyak betul perkembangan. Aku baru 3 minggu diletakkan di bawah Unit Penawaran SLAB SLAI, MyBrainSc, dan JBS. Tapi bukan tu je. Ada banyak lagi. Mesyuaratlah, paper ke Jemaah menteri dan segala bagai lagi.

Tak menang tangan aku dibuatnya. Dahlah kapasiti staf terhad. Bayangkan 3 orang nak cover semua tu? Kejam betullah. Dahlah guidelines kabur. Ada yang ada, pastu ada yang takde. Banyak buat kerja ikut amalan. Susah!

Minggu lepas, aku berbengkel di Melaka dari 13 - 15 Feb 2013. Then balik aku turun office lama iaitu ICU, JPM. Rindu je rasa suasana kerja kat sana. Memang sangat berbeza.

Rindunya kat view ni; ICU, JPM
 Then petang tu kitorang ke Umai, Putrajaya sebab nak celebrate birthday Pengarah BPO, Dr Shahrazat. Aku pun tanpa malu menempel di situ. Haha. Makan Chicken Chop. Okay lah. Wife belanja. Kita datang dan makan.

Posing lepas makan!
Masuk hujung bulan ni, genaplah 6 bulan isteri aku pregnant. Berdebar rasanya. Jantina tak scan lagi. Tunggu 7 bulan la. Hehe. Okaylah. Malas nak merepek banyak sangat sebab bertimbun lagi kerja aku nak settle. Tolooong!

Friday, January 18, 2013

Ulangbulan Pertama

Harini 18.1.2013, maka genaplah ulangbulan pertama aku sejak pindah ke sini (18.12.2012). Cepat je masa berlalu. Nanti pejam celik pejam celik dah sampai bulan 4. Terus kena pergi DPA.

Aku menaip ni dekat ofis, tapi hanya pada waktu rehat. (Cek balik; Jumaat rehat jam 12.15pm - 2.45pm). Biasanya ni menguntungkan perempuan la. Boleh shopping ke, makan ke, lama sikit. Kalau yang lelaki, kena pergi sembahyang Jumaat.

Nasib baik ada surau dekat KPT ni yang boleh digunakan untuk sembahyang Jumaat. Dekatlah sikit aku nak berjalan kaki. Jarak mungkin dalam 500 meter. Cuma kena naik bukit sikitla. Habis tervakar lemak aku. Haha.

Kalau bercerita pasal kerja, aku cuba play safe kat sini. Sebabnya, cara kerja totally different between ministry and central agency. Serius! Tapi setakat ini okay lagilah. Cuma kadang-kadang ada je benda yang datang kat aku ikut "wahyu". Benci la. Sama macam kat ICU dulu. But kat ICU boleh control sikit. Kat sini? Agak susahlah. Haha.

Okay, malam ni nak ke Terengganu sampai ahad malam. Kena tinggalkan bini. Sob sob. Hoping bini and Rossa / Rossi dalam keadaan sihat hingga aku balik.

Hikhik

Tuesday, December 18, 2012

Pejabat Baru

Alhamdulillah aku dah ke Kementerian baru iaitu KPT bermula hari ini (18.12.2012) selepas menangguh hampir 7 hari.

Yang buat aku terkilan, penempatan rupanya tak dibuat lagi. Aku punyalah berkejar nak siapkan kerja kat sana. Bila sampai sini, kena duduk library dulu. Hati aku rasa sangat sebak dan sedih. Masa keluar lunch tadi dengan zaim, aku nak menangis dah tengok makanan dia. Aku tetiba teringat :

1. ikan bakar bukit tunggal
2. kedai makan di gong kapas
3. keropok lekor
4. nasi dagang
5. nasi lemak ikan aye
6. restoran mujarab
7. kedai makan dekat jabatan kimia
8. ikan baung kat kg telaga (hulu trg)
9. ikan baung kat jambatan senget (hulu trg)
10. restoran kat sempadan kemaman / pahang
11. kedai makan bukit yong (sempadan besut / kelantan)
12. restoran lempeng (marang)
13. durian kg basong
14. durian lak lok
15. musang king usop belanja
16. game badminton
17. tengok anak buah main futsal (even aku tak main)
18. lepak mamak mydin
19. shopping kat mydin / giant
20. jogging kat batu burok / bukit besar

Kalau nak cerita sebenarnya banyak lagilah yang aku rindukan. Nantilah aku smabung.

Wednesday, December 12, 2012

Malaysia vs Thailand

Salam 1 Malaysia.

Baru-baru ni aku baru je menonton perlawanan bola antara Malaysia vs Thailand bagi peringkat separuh akhir pertama Piala AFF Suzuki. Untuk makluman, aku tak minat bola. Tapi sebab kawan baik aku ajak, maka aku pun tak menolak.

 Kesudahannya, Malaysia seri dengan Thailand : 1 - 1

Free seating. Tiket orang bagi!

Itu tokey "pembagi" tiket

Penuh youu!

Color headband dengan baju tak matching!
Next week aku akan berpindah dari ICU, JPM (Terengganu) ke KPT, Putrajaya. Sedih rasa nak pindah selepas 4 tahun menapak di situ. Hari-hari terakhir di Terengganu asyik buat aku sebak. Ini semua salah orang yang bertukar dengan aku sebab taknak tangguh. Mesti banyak kerja. Haha

Thursday, December 6, 2012

Futsal

Salam. Aku bukanlah orang yang gemarkan sukan futsal atau bola. Seriously, aku boleh kira berapa kali aku main bola dan berapa kali aku main futsal sepanjang hidup aku. Bermain sukan dengan kaki tidak bagus untuk aku. *alasan*

Malam tadi secara rasminya aku main futsal buat kali ke-4. Yeayy! Harus diraikan. Main hampir 40 minit tanpa henti. Penat youuu! Peluh menitik keluar tanpa henti. Tercungap-cungap. Yang kelakarnya aku tak pandai tendang bola. Satu pun tak gol. Kih kih.

Tapi saje support anak buah sebab tak cukup player kot. Macam biasa bila main suka melibatkan kaki, aku cramp saat-saat akhir. *sigh* Tapi aku enjoy. Next futsal? Tak tahu lagi bro!

Saturday, December 1, 2012

Mimpi ngeri

Aku mengalami dua kali mimpi ngeri malam tadi. Aku benci mimpi ngeri. Serius. Masa sesi mimpi ngeri pertama, aku terjaga jam 3.15am. Sangat pagi dan gelap. Hati aku terus berdegup laju hampir 10 - 15 minit. Aku terus tak boleh lelap. 

Aku cuba jugak baring dalam gelap sambil pejam mata. Pasang ipod konon nak tenangkan perasaan dan nak dapatkan mood tidur balik. Tapi tak boleh. Aku akhirnya tertidur jam 4.15am. Macam mana aku boleh tahu waktu tu jam 4.15am? Sebab masa tu aku sangat ngantuk dan terus cek HP.

Then second nightmare happened. Shit! Aku terjaga balik jam 4.35am. Benci benci. Aku rasa seram sejuk je. Bulu roma meremang sikit. Alahai. Lepas tu pulak siap dengar bunyi benda diketuk-ketuk kat luar. Shit!

Ok, tak baik mencarut. Dah dua malam dah asyik ada benda ketuk-ketuk kat luar. Aku tahu tu bunyi binatang, tapi please. Annoy okay!

Friday, November 23, 2012

Ikan Masak Masam Manis

Okay, since today is Friday, I'll cook something for me and my housemate. Minggu lepas, ada orang bagi aku 2 ekor ikan merah tanda dan seekor ikan kerapu. Sungguh besar dong. Makanya, tadi aku dengan gigih shopping bahan masakan sebab cadangnya nak masak masam manis.

Bahan-bahan perlu ada termasuklah ikan, sos cili, sos tomato, bawang merah, bawang putih, cili merah dan tomato. Tak lupa juga sedikit garam dan gula.

Itu dia bahan-bahannya!
Lepas habis masak (skip gambar memasak sebab tak snap pun gambar tadi), aku hidang atas meja. Nasi dimasak oleh housemate aku. Yang kelakarnya, masa masak tadi, gas habis. Ikan baru je separuh masak. Malu I tau. Terus berkejar ke kedai beli gas baru. Lama rasanya tak beli yang baru. Hampir 2 tahun. kikiki.

Mahu? Masaklahhh! Haha

Saturday, November 10, 2012

Macam ni pun ada? #4

Kalau betullah ini ejaan dia, maka francais ni kena baiki lagi mutu persembahannya. Kalau dah bahasa semudah tu pun salah, kan memalukan.

Lagi pulak siap pampang kat banner! Oh My English!

ps: kepada yang tak nampak, dia tulis "Kelantan Freid Chicklen"


Saturday, November 3, 2012

Boring


As stated above, aku dapati hari cuti mingguan adalah memboringkan. Seriously. I had nothing else to do but to watch TV. Orang sekeliling aku sangat best. Boleh duduk kat rumah dengan famili. Makan dengan famili. Jalan-jalan dengan famili. Mangadu domba dengan famili. Ketawa dengan famili.

Aku?

Buat semua tu sendirian. Sungguh sebatang kara rasa hidup aku ni. Boring boring dan boring. Wish dapat cepat balik Selangor.

Friday, October 12, 2012

Makan Dan Panjat Bukit


Bila bercakap pasal makan, semua orang ada feveret food memasing. Aku pun ofkos lah tak terkecuali kan. Ada satu kedai dekat Marang yang aku rajin singgah kalau merayau ke Kemaman, Dungun dan Marang. Kedai ni namanya RESTORAN LEMPENG. Tengok nama restoran pun dah boleh agak apa menu utama dia. Ofkoslah Lempeng! Jangan mengada-ngada kata Pizza pulak. 

Kat restoran ni, lempeng yang disediakan adalah lempeng nyior. Lepas tu siap ada ketupat sotong dan air kelapa. Rojak keting pun ada. My faveret food di sini adalah lempeng nyior. Murah je. Tapi selalunya orang yang belanje. Kahkah. TQ kepada yang belanje!

Inilah restorannya. Jemput makan kalau lalu sini.

Lately jugak aku tetibe jadi rajin nak makan makanan yang dibakar instead of goreng. Why? Ofkoslah for the sake of getting less fats and calories. Aku siap beli bekas tempat nak membakar. Last 2 weeks aku beli daging kambing 3 ketul. Aku perap dengan BBQ sauce sejam lebih then bakar. Memang masyuk. Aku makan semua tanpa hiraukan orang lain di rumah. Maaf ye. Lain kali aku buat lebih pulak untuk orang-orang di rumah. Hehe.

Nah, kambing bakar!

Harini pulak aku dengan gagahnya telah memanjat Bukit Besar di depan Mydin Mall. Aku patutnya pergi dengan Syawal. Tapi beliau lewat kerana katanya ada hal. Last-last aku dapat tahu dia kena saman sebab potong kat double line. Terbang RM300.

So aku pun panjatlah sendiri. Berpeluh aku panjat. Semput pulak tu. Takde stamina langsung. Kalah dengan pakcik-pakcik dan makcik-makcik yang siap boleh potong aku lagi. Damn! Memalukan! Bukit takdelah tinggi mana. Aku siap nampak ada budak boleh jogging masa nak naik bukit. Jeles betul aku! Aku mampu jalan je. Sob sob. Tapi akhirnya berjaya jugak sampai ke puncak. Aku ambik masa 17 minit untuk naik dan 10 minit untuk turun. Esok lusa aku nak try lagi. Kot-kot boleh lagi laju daripada harini. Kan?

View dari atas bukit.

Thursday, October 4, 2012

#3 Ujikaji Sebulan

Harini dah 4 Oktober. Genap sebulan aku buat ujikaji aku. Akhirnya keputusan adalah sebagaimana berikut:

Tarikh : 4.10.2012
Berat : 75.4 kg
Status : - 3.1 kg

Adakah mencapai matlamat aku? Tidak. Hehe. Tapi ujikaji tu boleh dikira berjaya. Tak totally failed. Produk yang aku canangkan adalah Herbalife. Mahal dong. Baik senam je. Kan?

Friday, September 28, 2012

Sebab Tak Perasan

Semalam masa perjalanan balik dari Kelantan sebab kononnya buat lawatan 5S kat Jabatan Akauntan Negara Negeri Kelantan dan Amanah Raya (padahal niat sebenar semua nak ke Rantau Panjang), aku telah buat sesuatu yang pelik.

Setibanya kami di stesyen minyak (Esso kalau tak silap) sebab nak solat Isya' + Maghrib pada jam 9pm++, aku dengan secara tak sedar telah sembahyang bukan mengadap kiblat. Haha. Lepas ambik wudhu', aku terus masuk surau, tanggal kacamata, bentang sejadah, terus je solatnya. Bila dah habis isya', Faisal tegur sebab aku tak ngadap kiblat pun. Kiblat kat blakang aku.

Damn! Macam mana pulak boleh tak perasan. Malu I tau.. Haha. Tapi takpe, pengajaran buat aku. Lepas ni cek dulu kiblat arah mana baru solat. Ni memandai je. Kan dah kena solat 2x.

Kwang kwang!

Monday, September 24, 2012

Marah Day

Weee... Harini aku telah dimarah oleh seorang Juruteknik Kanan J22 (bukan seksyen aku)  di hadapan 5 orang staf yang mana katanya bahasa aku pedas, tak jaga hati orang lain, tak fikir perasaan orang lain. Lepas tu siap tambah yang aku selalu nak kenakan dia. Siap dia kata dah lama dah dia nak marah aku dari dulu lagi (dia bawah seksyen aku sebelum ditendang keluar ke seksyen lain).

Tersentap aku. Entah apa punca tetiba marah. Pakcik ni dah lah lagi 2 tahun nak pencen. Kira dah lamalah dia ni kerja. Sepatutnya lebih profesional. Pada aku macam orang tak ukur baju di badan sendiri. Aku tak kisah kalau nak tegur / marah. Tapi bukan depan orang lainlah. Lets do it professionally. I'm 27, and you lagi 2 tahun nak pencen. Buat malu je dekat diri sendiri.

Ceritanya bermula bila aku menolong budak-budak KIK untuk siapkan slide pembentangan mereka. Masa tu pakcik tu memang dah ada konon untuk bagi pendapat lah. Tapi satu pendapat pun tak bagi. So aku pun asyik bagi pendapat. Bila aku tanya / budak KIK tanya dia, jawapannya "OK". So aku pun gurau lah "asyik Ok je, bagilah pendapat sikit".. Then dia pun duduk jauh sikit dari aku. 

Then aku pun dah puas membantu dan nak keluar, then ditahan budak KIK untuk tolong sikit lagi. So aku pun tak keluar. Masa tu, pakcik ni tengah kusyuk baca buku KIK kumpulan Majlis Perbandaran Kemaman (MPK - Johan Negeri). Bila sekali lagi budak-budak KIK ni tanya dia, dia senyap. Macam ada dengar bunyi OK. Aku pun gurau lagi "tu baca buku MPK, tahun depan nak jadi fasilitator lah tuu..." (dalam nada gurau). Terus dia marah aku sebagaimana di atas. Aku ingatkan dia cakap apa sebab tak jelas (dia cakap memang tak selalu jelas). Then budak-budak lain senyap. Baru aku paham dia marahkan aku rupanya. Terus dia bangun dan campak buku tu atas meja. Then blah. 

Aku jadi terkedu. Tetiba marah? Tanpa sebab? Dah lama dendam? Kenakan dia sokmo? Bahasa aku pedas dan menyakitkan hati? "pakcik, tolong buka mata ye, kalau bahasa saya pedas dan selalu saya menyakitkan hati, takdenya ramai staf suka lepak bilik saya. Takdenya majoriti staf tanya pendapat saya. Takdenya majoriti staf berani bergurau dengan saya".

Bila aku tanya orang lain, semua pun tak tahu. Yang paling dorang suka "dah lama dah dia nak marah aku dari dulu lagi". Entah bilanya aku cari pasal pun aku tak tahu. Untuk sedapkan hati aku, dorang kata "mungkin dulu dia takleh terima aku sebagai bos sebab aku masa mula-mula masuk kerja dulu sangat muda (umur 23 tahun)". Atau mungkin dia ada masalah lain dan gurauan aku pencetus / kemuncak kemarahan dia. Pada aku dia sebenarnya "period". Atau PMS.

Dulu aku sangat respect sebab kau J22 (kanan) dan kau senior dan kau dah nak pencen. Sekarang? To hell with the respect. Go and live in your own world kalau nak bergurau pun tak boleh. Hiduplah sendirian sampai tua.

Okay, habis. 

p/s: kalau ada masa aku akan balas balik ke pakcik tu. Tungguuuu...

Friday, September 21, 2012

#2 Ujikaji Sebulan

Eh, aku lupa yang aku ada bagitahu aku akan cuba update ujikaji ni secara mingguan. Harini dah 20.9.2012. Last update was on 5.9.2012. Almost 2 weeks baru sibuk nak update. Teruk betul. Mujur aku guna perkataan "cuba". Kan? Haha

For the first week, keputusannya sangat teruk. I lost 0 kg. I mean, seriously? I took only lunch as recommended. Kecik hati eden. Then last week (13-16.9.2012) tak dapat ikut sangat ujikaji tu sebab ada hal. So dalam tempoh 4 hari, aku makan macam biasa. Pagi/tghari/petang/malam. Frust kot dengan result first week. 

Then aku continue balik dengan ujikaji tu sebab aku dah bagi tajuk untuk sebulan. Janji ditepati sangat! Harini aku timbang dan keputusan as follows:

Tarikh : 20.9.2012
Berat : 76.5 kg
Status : - 2 kg

Yeah! Akhirnya ada kesan lepas aku tukar cara pengambilan produk tu. Atas inisiatif sendiri tuuu. Okay chow sebab nak tengok TV pulak. Duhhh!

Tuesday, September 4, 2012

#1 Ujikaji Sebulan

Dari 2 - 4 September aku telah ke Putrajaya bagi menghadiri Majlis Hari Raya peringkat ICU JPM yang mana negeri aku (bajet negeri sendiri) telah ditugaskan untuk menghidangkan keropok lekor, keropok keping, dan sate.

Ya, tugas yang agak mencabar. Dari hari pertama kami sampai sehingga tamat majlis pada 4.9.2012. dari sesi setting table, dekorasi dan pelbagai lagi sehingga kepada sesi mengemas dan membersihkan semua kawasan itu. Pergh, sakit kaki aku. Lenguh ya amat!

Mujur kami menginap hotel Palm Garden. Boleh relax sikit. Pagi tadi aku dengan selamba pergi ke sauna buat pertama kali. Aku rasa dalam jam 9.35am. Kosong je sauna tu. Aku sendirian bersauna sehingga peluh tak henti-henti nak keluar dari badan aku. Aku rasa kalau ditadah peluh tu, mau dapat setengah gelas. Haha.

Harini juga time balik dari Putrajaya menuju ke Kuala Terengganu aku singgah kejap di Sri Petaling sebab nak beli satu produk. Aku nak buat ujikaji selama sebulan ke atas produk ni. Produk ni untuk turunkan berat badan. Ya, aku kena buat sesuatu pasal berat badan aku. BMI dah naik ke 29. Tinggi aku sekarang ni 164cm dan berat 78.5kg. Maknanya nak capat tahap obese. 

Damn! So, bermula esok hingga 5.10.2012 (sebulan) aku nak tengok samada berat aku dapat turun atau tak. Aku tahu susah, tapi kena cuba.

Jadi sebagai permulaan, aku pun timbang berat badan aku sebagaimana di bawah. Aku akan cuba update secara mingguan. Tengok berkesan ke tidak.

Tarikh : 5.9.2012
Berat : 78.5kg

Gift from my wife. Thanks sayang!

Siap beli penimbang lagi tu...

Monday, August 27, 2012

Selamat Hari Kemerdekaan Ke-55!

In less then a week, kita akan celebrate Hari Merdeka yang ke-55. Selamat Ulang Tahun MALAYSIA! Bagi nak menyambut kedatangan hari Merdeka, banyak agensi sekarang tengah giat latih berkawad. Bajet nak participate dan boleh menang. Termasuk juga Pejabat aku.

Pagi ni depa berlatih di Batu Buruk dari jam 8.15am - 9.30am. Hasilnya? Masih lagi berterabur sebab kebanyakannya baru pertama kali join. Takpe, depa dimaafkan. Then depa buat sekali lagi latihan petang tadi di aras U2, Wisma Darul Iman. Kalau dah dasar orang melayu, apa yang diajar pagi tadi terus lesap. Masuk telinga kanan, keluar telinga kiri. Dang! Masih berterabur. 

Ke kanannnnnn Lurus!
Tapi takpelah, yang penting semangat kemerdekaan tu ada. Aku tarik diri sebab malas nak berkawad. Lagi pun my wife is in da house on 31st of August. Baik enjoice dengan bini. Haha.

Sekarang mari kita tengok logo kemerdekaan kali ini. Aku tak rasa logo ini awesome langsung. Serius! Tengok jelah. Macam hasil kerja Copy and Paste je. Sangat simple. Takde nilai-nilai kreativiti langsung. Tapi nak buat macam mana. Dah itu yang dipilih. Kita as citizen wajib follow je. 

Like, Duuuhhh?
Sekarang plan nak beli bendera pulak. Konon nak sahut saranan kerajaan. Haruslah aku support. Aku kan rakyat Malaysia? Anda bagaimana?

Sunday, August 26, 2012

Yay, SELAMAT KEMBALI KERJA!

Akhirnya, setelah aku bercuti hampir seminggu, aku pun kembali untuk bekerja seperti biasa. Alhamdulillah selamat sampai ke Felda Jerangau (nenek wify) semalam petang jam 4.30pm. Bertolak dari Shah Alam jam 11.30am. Aku bawak kereta sangat slow macam siput. Tu pasal lambat sampai.

Persetankan! Yang penting selamat. Haha. So i took an overnight there sebelum balik ke Kuala Terengganu this morning. Ingatkan ramai dah yang datang kerja, rupanya masih ramai lagi yang ada mood beraya. Kerja sambil lewa. Aku je gigih. Ahaks!

Bergambar di depan rumah boyot a.k.a moyang. Very semangat kedesaan!
Tengah godek-godek gambar, then terjumpa gambar ini. Geram dengan kucing ni sebab comel sangat pose masa tengah berehat-rehat. Siap julur kaki lagi. Kau ingat kau chantique? Haha! So adorable!

Julur kaki pose 1
Julur kaki pose 2
Terbongkang? Terlalu kenyang makan kuih raya?
Kepada yang dah kembali bekerja tu, sila abaikan mood beraya. Kerja kerja kerja. *pergi pantry buat milo*

Wednesday, August 15, 2012

Macam ni pun ada? #3

Sekali lagi aku ke Hulu Terengganu bagi menyertai Program Cakna Ramadhan. Program ni anjuran pejabat aku dengan kerjasama orang perseorangan untuk kononnya mengurangkan sikit beban orang miskin bagi menyambut raya dengan cara memberi sumbangan berbentuk makanan. Tapi itu bukan isunya di sini. Apa yang penting adalah makna tajuk thread ni.

Setakat ni, aku perasan kat Hulu Terengganu ni banyak betul nama pelik-pelik. Tak percaya? Cuba tengok kat bawah.

Tengok? Apa jadah bagi nama gini. Debor orang luar nak datang

Yang ni pulak macam terkurang huruf 'N'. Kan? Haha

Patutnya bagilah nama yang cantik-cantik sikit. Baru sedap orang nak sebut. Hikhik. Apapun, memandangkan raya nak menjelang tiba, aku nak ucap SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI, MAAF ZAHIR DAN BATIN.

Jumpa lagi lepas 2 minggu!