Tuesday, August 14, 2012

Berapa berat yang anda turun?

Ingatkan puasa ni nak achieve 2 in 1 goal. Satu nak berpuasa, dan satu lagi nak turunkan berat badan. Nampak gaya, penurunan berat badan tu berlaku, tapi tak macam yang aku harapkan. Dari mula puasa sampai sekarang, aku cuma turun 2kg. Seriously, 2 kg! Aku dah control dah makan, sahur pun makan cereal yang memang khas untuk diet dan low fat milk, yet tetap tak mencapai sasaran.

Kala ini aku mula berfikir, no wonder susah gila babas aku nak turun berat badan time bukan bulan puasa. Aku dah sungguh-sungguh control makan, yet berat tetap naik. Fed up pun ada. Dang!

Takpe, esok lusa nak try beli sesuatu. I mean "sesuatu" yang membantu aku menyihatkan badan. Agak sedikit mahal, tapi rasanya berbaloi kot cuba. Kawan aku try "sesuatu" tu dan hasilnya dapat buang 18kg dalam 3 bulan. Macam dapat buang 2 beg beras 10kg setiap satu. I am so inspired!

*mula menabung sikit-sikit*

2 comments:

alien said...

aku mcm tau je sesuatu tu is.. keh3
ala bro, ko kawal makan pastu regularly eksesaiz..tak lupe cukupkan minum air sbb air tu yg bantu pembakaran lemak..

hehe,
selamat hari raya!!

wani ezryl * said...

ayg pun macam turun 1 kg je. peliknya. xrasa lapar sangat pulak tu. adakah ini angkara monavie dgn dadih coklat yg kumakan setiap malam 2bekas?! AHAHA

rahsia nk meningkatkan metabolisme badan, breakfast awal. kajian menunjukkan sarapan awal pagi (7.30 or 8pg) dapat meningkatkan kadar metabolisme badan. kalau sarapan pukul 9-10 kesan pada metabolisme adalah kurang. selamat mencuba!