Friday, July 20, 2012

R A M A D H A N

Ramadhan mulia akan menjelma lagi. Kalau dikira dari detik ketika blog ini ditulis, just left few hours for us (muslims) untuk berpuasa. Rasanya baru je tahun lepas kita sambut puasa dan raya. Tetiba dah datang balik.

Masa berjalan dengan sangat pantas bila dah dewasa. Dulu masa kecik-kecik, aku selalu kata "bilalah aku nak besar ni? Lambat betul rasanya!" And now? Haha. It turned the other way around.

Sempena nak berpuasa ni, last week dari hari Selasa - rabu, aku pun pusing-pusing jalan ke Setiu dan Besut atas nama naziran. Sedangkan aku buat 2 kerja dalam 1. Iaitu sambil kerja sambil jalan. Seronok! Boleh menginap hotel lagi tu. Haha. Aku sempat makan pulut durian yang Ahmad Azuan buat. Well, rasanya sangat sedap. Serious! 

Tak susah pun nak buat. Cuma perlu ada santan, durian, pulut, dan gula melaka. Tapi apepun, depends kat durian dia. Terus terang aku cakap, durian ini dari kg Lak Lok yang sangat sedap selepas Musang King. Rasa lemak manis + pahit. Sangat mengasyikkan.

Ini pulut durian aku. Thanks Azuan

Semalam pulak SUK sumbangkan kurma dan air zam zam untuk semua staff kerajaan. Siap ada gambar MB lagi pakai baju pink. Awww. Thanks MB!

Oh, ini pulak kurma dan air zam zam sumbangan SUK

Dan pagi tadi aku godek-godek peti sejuk jumpa ayam. Lalu aku lumur dengan BBQ sauce dan bakar dalam microwave. Muahaha. Nasib rasa ok. Balun sajaaaa!

My breakfast pagi tadi

Dan, SELAMAT BERPUASA kepada semua! Jangan tak puasa! Hehehe

1 comment:

wani ezryl * said...

selamat berpuasa, husband! :)